Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Diagnòstic participatiu infància 2a sessió
A partir dels agents que actuen en infància al barri de Sant Antoni volem que entre totes compartim el coneixement de que ens pot aportar cadascú des del seu àmbit i experiència per tal de fer un diagnòstic operatiu sobre infància i vulnerabilitat al barri. Parlem de diagnòstic operatiu doncs aquest diagnòstic finalment anirà enfocat a l'acció i la coordinació d'entitats relacionades amb infància i vulnerabilitat, centres educatius, serveis socials, CAP.
El diagnòstic està pensat en dues sessions:
1a. 25 de novembre a les 18:30
- Repassar accions que s'estan fent al barri en el sentit d'infància i vulnerabilitat.
- Examinar temàtiques o problemàtiques detectades sobre infància i vulnerabilitat.
2a a 9 de desembre a les 18h
A partir dels temàtiques o qüestions seleccionades establir què hi intervé en aquestes qüestions, com es desenvolupen, quina afectació tenen...Seleccionar les qüestions i quins aspectes d'aquestes volem treballar.
Ordre del dia
Temàtiques a abordar [ 18:00 - 19:40]
A partir de la conversa de la 1a sessió es tracta d'aprofundir i caracteritzar, revisar-ne les actuacions vigents, l'abast d'aquestes i les dificultats en les que ens trobem.
Ronda oberta: destacar temàtiques [ 18:00 - 18:15]
Tot seguit hi ha certes temàtiques a abordar, extretes a partir de la 1a sessió, en aquest punt es podria afegir temàtiques i reformular el que hi ha proposat.
Habitatge: desnonaments (també els encoberts) [ 18:15 - 18:35]
En la 1a sessió es va destacar la vulnerabilitat que sorgeix de la situació socioeconòmica, un aspecte important és el que afecta a l'habitatge, especialment pel seu component altament especulatiu en els darrers anys i les conseqüències que pot suposar en els infants que ho pateixen. Centrar-se en els desnonaments pot ser important donada la preocupació que es va manifestar a la taula de coordinació respecte la fi de la moratòria actual, datada al final de febrer.
- Efectes
- Actuacions
- Abast de les actuacions
- Dificultats
Salut mental [ 18:35 - 18:55]
Més enllà de la vulnerabilitat socioeconòmica, però no per això deslligada d'aquesta es va destacar la salut mental i les problemàtiques emocionals.
- Manifestacions i detecció.
- Actuacions preventives.
- Actuacions de casos.
- Dificultats.
Diversitat cultural [ 18:55 - 19:15]
La diversitat cultural no ha de ser relacionada únicament com a problemàtica, doncs també pot representar un enriquiment social. Tot i això en una societat plantejada des d'un model cultural acotat, la irrupció d'infants de diferents edats enmig d'un pla d'estudi i les situacions socioeconòmiques a la sovint va lligada en molts casos comporta certes problemàtiques i afectacions als infants.
- Problemàtiques que es desprenen.
- Oportunitats a partir del contacte.
- Actuacions.
- Dificultats.
Educació més enllà de l'escola [ 19:15 - 19:35]
Plantejament de l'educació en termes amplis, més enllà de l'àmbit acadèmic.
- Oferta
- Accessibilitat
- Connexió entre agents educatius.
Altres [ 19:35 - 19:40]
Pròxims passos [ 19:40 - 20:00]
Pensar com ens organitzem.
- Quines accions conjuntes es poden començar a articular?
- Qui més hauria de participar?
- On caldria aprofundir més en el sentit de buscar respostes conjuntes?
Acta de la trobada
2021_12_09 2a Sessió diagnòstic infància
- Joan Direcció Salesians
- Dani Direcció Ferran Sunyer
- Jordi AMPA Diputació
- Marc Tècnic de Calàbria 66
- Elisabeth Serveis Socials
- Marina CAP
- David Escoleta
- Maria Escoleta
S’excusen: Hamza Ali (Projecte Xeix), Eduard Maza (Escola Pia Sant Antoni), Suzanne (AFA Ferran Sunyer), Joan (Totikap)
RONDA OBERTA: DESTACAR TEMÀTIQUES
Es presenten les diferents temàtiques en les que teníem previst es mostra com una preocupació la dificultat de coordinació especialment quan es superen els límits territorials que aten a les persones, això es considera com important doncs moltes vegades els estudiants habiten al mateix barri on està ubicat el centre educatiu, entitat… Això dificulta la coordinació doncs tampoc es constata que hi hagi coordinació entre centres socials o entre CAPS. S’acorda:
- Per tant és important determinar quina població cobreix el CAP.
- Examinar com s’està coordinant amb els diferents agents i territoris administratius.
- Incloure en l’anàlisi també a les entitats i connexions segons territori.
- Estudiar la millor forma de connectar agents que afecten als infants que viuen i/o estudiant al barri.
HABITATGE: DESNONAMENTS (TAMBÉ ELS ENCOBERTS
)
Es destaca la urgència sobrevinguda en la que ens podem trobar després a finals de febrer si no es renova la moratòria que ajorna els casos més recents. També es fa esment en la problemàtica que suposa pels infants aquestes situacions. Donat els diferents efectes que impliquen i considerant que les famílies en aquestes situacions no solen estar en la millor de les situacions per cercar o explorant diferents ajudes. S’acorda:
- Estudiar de fer un protocol per tal de fer xarxa a nivell de barri (dins del territori que cobrim els diferents agents.
S’han de tenir en compte les diferents prioritats, els temps, les diferents formes de funcionar i la confidencialitat de les dades.
SALUT MENTAL
Per manca de temps decidim abordar-ho més endavant i si pot ser amb la incorporació de CSMIJ i altres agents en salut mental amb incidència al barri.
DIVERSITAT CULTURAL
Per manca de temps decidim abordar-ho més endavant i si pot ser amb la col·laboració del projecte XEIX
EDUCACIÓ MÉS ENLLÀ DE L'ESCOLA
Comencem parlant d’un projecte on es connecten diferents activitats fora de l’àmbit escolar amb l’escola, aquest funciona amb un document on segellen les diferents activitats. SEmblava que el projecte impulsat per la fundació Bofill presentat per una cooperativa, s’havia frenat al no haver els recursos que en principi s’esperaven per tal d’enegegar-lo. Sembla que els recursos i que es tornen reunir per tal d’avançar, es comenta que pot ser quelcom que estaria bé posar-ho dins de la taula comunitària per cercar col·laboracions amb entitats, equipaments de cara crear activitats. El proper dilluns hi ha una reunió on s’espera que s’avanci en la concreció del projecte.
Per altra banda també es manifesta la necessitat de potenciar i que hi hagi més oferta d’activitats fora del centre educatiu, especialment pel que fa aquelles famílies en dificultats per accedir a les activitats extraescolars a preu de mercat. Caldria demanar més recursos per a projectes com l’escoleta, per tal d’atendre a més infants i/o ampliar-ne els dies. Es comenta que hi ha centres oberts que sembla que porta l’ajuntament i una associació anomenada AFIN, explorem aquestes qüestions de cara a la participació i/o recursos amb els que es podria comptar.
Pròxims passos
Pensar com ens organitzem.
- Quines accions conjuntes es poden començar a articular?
Propera reunió al febrer. Mirem d’avançar amb el protocol respecte infància i habitatge. Completar el directori. Buscar vies de comunicació amb serveis d’altres barris que afecten a infants que estudien i fan vida al nostre barri. Abordar, en el futur les temàtiques que han quedat pendents: salut mental i diversitat cultural.
- Qui més hauria de participar?
Veure si podem comptar amb CSMIJ i CDIAP, ens interessa especialment si abordem salut mental. Pel que fa la EAIA, està en contacte amb serveis socials, no cal que estiguin les reunions, però potser és interessant que estigui al corrent de les iniciatives que engeguem i contactar per algun aspecte puntual. Sobre EAP, cobreixen el districte, es comenta que potser no tindrien la concreció.
També es comenta que es podria incorporar la treballadora social del CAP, doncs coneix recursos i s’esmenta un projecte on infermeria va a les escoles.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...