Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Comissió cuina comunitària
GLAS, Fem Sant Antoni, Vocalia de feminismes AV, Mujeres de Bangladesh, Tècnica comunitària, CPB, Tècnica de barri, Institut de Mercats, Tècnic cuina, Ass de joves, veïnes, ACESOP, Federació d'entitats de Calàbria 66
Per omplir
Orde del dia
Seguiment de l'activitat [ 18:00 - 18:35]
- Seguiment dels projectes regulars.
- Seguiment de les activitats puntuals.
- Incidències i aspectes logístics de l'activitat.
- Valoració de propostes de projectes regulars, si s'escau.
Projecte [ 18:35 - 19:25]
- Revisió d'acords i consensos previs
- Aspectes que ha d'abordar el projecte
- Reflexió sobre aquests aspectes, línies generals
- Calendarització
- Proposta de grup de treball
Sobre la comissió [ 19:25 - 20:00]
- Grup petit de seguiment.
- Accions properes
- Fixar següent reunió.
Acta del encuentro
Dia 22 de març de 2023
Lloc: CUINA COMUNITÀRIA
Assistents: Jordi (GLAS), Jesús (Fem Sant Antoni), Rocio (Vocalia de feminismes AV), Metehab (Mujeres de Bangladesh), Michelle (Tècnica comunitària), Eugeni (CPB), Gema (Tècnica de barri), Elena (Institut de Mercats), Alfons (Tècnic cuina), Guillem (Ass de joves), Leonor, Roser i Claudi (veïnes), Huma (ACESOP), Marc (Federació d'entitats de Calàbria 66)
PUNT 1: Seguiment de l'activitat
Document resum de les activitats del primer trimestre: enllaç
- Seguiment dels projectes regulars.
Aprofita’m:
- Es du a terme a la cuina des del 17 desembre, CPB no fa vacances.
- Es rep aliments des de l’ONG i Foodcoop.
- És un grup força autònom, actualment format per 10 usuaris de CPB, dues veïnes voluntàries i dos educadores. Això se li ha de sumar 4 usuaris per repartir plats i recollir menjar.
- Quelcom a millorar: dotar les sessions d’un caràcter més formatiu i també seria bo comptar amb més voluntaris més enllà dels usuaris.
Aula gastronòmica- Escola cuina al mercat:
- S’ha creat bona dinàmica entre el tècnic de la cuina i la cuinera.
- Els plats que cuinen es van adaptant a la temporada.
- Hi han participat 7 centres educatius, prioritzant proximitat, escoles del barri però també participen escoles d’altres barris propers.
Dimecres cuina oberta:
- S’ha està formant un grupet (5-6 persones que acudeixen de manera estable).
- Calaix de sastre s’ha treballat:
- Aprofitament
- Trobada amb altres cuines comunitàries
- 8M dones de Bangladesh
- Cuinar pel grup de dones per l’activitat del mural.
- Es proposa:
- Que es pugui fer “catering” per a activitats comunitàries.
- “Laboratori” ONG, transformació de les aportacions de pollastre d’aprofitament (Kentucky) per exemple
- 26 Abril Trobada amb horts.
- AFA Aldana, portar famílies.
- Seguiment de les activitats puntuals.
S’han realitzat algunes activitats puntuals: Escola de salut (sobre seguretat alimentària), Escola Aldana (menjar i al·lèrgies), reunió del grup de treball de programació Teatre Arnau Itinerant, reunió de comissió de gent gran, activitats joves, etc-
- Incidències i aspectes logístics de l'activitat.
Res a destacar, es van retornant els indicadors.
- Valoració de propostes de projectes regulars, si s'escau.
- Es proposa realitzar un aprofita’m joves des del CPB, hi podrien assistir pacients detectats per les RBECs. També es podria mirar persones que pateixen soledat: migrants, gent gran (des del CAP) o joves (educadores de carrer). Sería una tarda de 15 a 18h. Es veu bé, però caldria que les professionals valoressin la idoneïtat de la combinació de la població.
- Es comenta que estaria bé que la cuina fos un espai de cures per a les dates assenyalades del calendari feminista (8M i 25N), especialment pensant en la cura d’infants. Caldria un grup d’homes.
- A l’estiu es considera que es podria utilitzar els Dc i Dj al matí per a què casals fessin algunes sessions de cuina.
- Trobades del grup de dones, tipus baixa la cadira, la periodicitat es calcula tipus mes i mig.
- Aula gastronòmica li convindria un matí més, aquest seria dimarts al matí. Actualment els dimarts el matí hi ha l’Aprofita’m, s’hauria d’estudiar si és possible un canvi de dia de l’Aprofita’m.
- Des de la Federació de mercats es comenta que podrien mirar de proporcionar peix a projectes com l’Aprofita’m, doncs és l’aliment que menys es recapte.
- Es comenta de donar publicitat de la cuina, i de les sessions dels dimecres tarda als que participen en les activitats, especialment als infants.
PUNT 2: Projecte
Es recorda que una de les tasques fonamentals de la comissió és a més de fer el seguiment de les activitats i validar les propostes noves, redactar el projecte en si de la cuina. El calendari ideal és que al novembre/desembre de 2023 estigui enllestit.
Per això es debat les forces per crear un grup de treball. Es consensua que el redactat del projecte se seguirà fent sobre la pràctica de les activitats i la comissió validarà el redactat. El projecte és per naturalesa viu i adaptable a necessitats, realitats o demandes del territori, respectant tot allò parlat al procés participatiu del 2022.
Es fa una revisió de l’índex del projecte i els aspectes que ha de recollir. Es consensua que tot i que el procés participatiu va definir moltes activitats i línies d’acció no cal que totes s’executin directament, potser els valors i continguts es poden incloure de manera transversal en altres activitats.
Aspectes que es posen sobre la taula:
- Necessitat de coordinació dels diferents calendaris i valoració dels recursos disponibles (espais, hores de dinamització) per acollir les diferents demandes.
- Necessitat de coordinació amb les entitats amb les que es conviu a l’espai veïnal. Aquesta tasca s’assigna directament a la persona dinamitzadora.
- Consentiment de dades: cal ser curosos amb la difusió i presa d’imatges de persones i demanar els consentiments escrits o indicar clarament a l’espai que, salvo declaració en contra es poden penjar imatges de les activitats en instagram, etc
- Necessitat de revisar curosament tot el tema assegurances. Alfons comenta que la seva entitat té Responsabilitat Civil i assegurança per voluntaris i participants en tallers. Es comenta si des de Salut Pública cal revisar o validar l’espai de cuina.
- Indicadors: de moment es recull en una memòria mensual el nombre d’activitats, receptes cuinades, i valoració i incidències.
PUNT 3:
Acords i consensos previs:
S’enllaça als documents d’objectus, línies d’acció, protocols.
Protocols: neteja, electrodomèstics, etc, enllaç
Resum dels objectius i línies d’acció del procés participatiu: enllaç
Grup petit de seguiment. Es valida que un grup “tècnic” fa el seguiment entre les comissions així com la coordinació amb altres espais comunitaris. S’obre aquest grup a qualsevol persona o entitat que vulgui participar. Des del CPB es mostren interessades en rebre les convocatòries i valoraran assistir. S’ofereix la possibilitat de compartir el drive, inclòs de fer un café i explicar en quin punt està l’elaboració del projecte i recollir idees.
Accions properes:
El Calendari inclou els dimecres de cuina oberta, i la trobada d’horts del barri prevista pel dia 26 d’abril, l’acollida de l’iftar de l’entitat punt de referència, a part de les activitats habituals (Aprofita’m, escoles, sessió de escola de Salut).
Fixar següent reunió.
La següent reunió queda fixada pel dia dimecres 14 de juny de 2023 a l’espai de la cuina comunitària.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
0 comentarios
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...