Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Grup de treball d'educació fora de l'escola
CAP Manso Pediatria), Serveis socials, Escola Aldana, Escola bressol Tres tombs, Agència de salut pública, Federació d’entitats de Calàbria 66
Iniciatives per treballar i sensibilitzar l'educació més enllà del centre educatiu
Acta de la trobada
2023_12_12 Grup de treball Educació fora de l'escola
Cristina, Susanna i Sonia (CAP Manso Pediatria), Ana i Noelia (Serveis socials), Maria (Escola Aldana), Pilar (Escola bressol Tres tombs) Sonia (Agència de salut pública) Marc (Federació d’entitats de Calàbria 66)
Tot seguit faig un resum de les propostes de treball que hem realitzat en la primera trobada del grup de treball d’Educació fora de l’escola. El nom es pot canviar i dic primera trobada, doncs crec que han sortit propostes per fer-les operatives i ja tenim data per la propera trobada dimarts 13 de febrer a les 12h.
Per tal d’abordar la qüestió de pantalles, temps fora de l’escola, dedicació familiar, han sorgit 3 línies de treball.
Treball en grups de famílies:
Es tracta de treballar amb un nombre de famílies, que es detecti que interessant seguir un programa de sessions per treballar l’educació en família. En aquest sentit hem pensat en examinar la Família la millor escola, que s’ofereix des de l’Agència de Salut Pública.
https://www.aspb.cat/documents/familiamillorescola/
Inicialment, seguint una perspectiva preventiva hem pensat que es podria iniciar amb els primera etapa d’edat que s’ofereix de 3 a 5 anys.
Són 8 o 9 sessions on es treballen diferents aspectes relacionats amb l’educació dels infants i adolescents. Entre els quals també es tracta en alguna sessió la temàtica de les pantalles.
Cal destacar que tot i que s’abordi famílies amb infants d’edats primerenca, no es pot tractar només com una acció de prevenció, sinó que també d’intervenció, doncs encara que siguin petits, estan ja estan passant coses.
El repte principal rau en la detecció i convèncer a famílies en les que ens volem centrar.
A la propera reunió es convidarà a la profesional de l’agència de salut pública del Raval que explicarà l'experiència del programa al seu territori, com es desenvolupa, ja que te una llarga experiència en l'aplicació del programa.
Com a aviat es podria començar a inicis del 3r trimestre d’aquest curs.
Tot i acordar que aquesta línia d’acció la trobem interessant, però el seu abast és reduït (sent molt optimistes, podríem aspirar a que el 20 famílies segueixin el programa).
Campanya de sensibilització:
Es centraria en l’ús i abús de pantalles per part d’infants i adolescents, per això es planteja una campanya a partir de missatges i performance escènica.
Es tractaria de crear i difondre missatges breus mitjançant xarxes i/o cartelleria. Pel que fa les xarxes es podria també crear vídeos. Es preguntarà a l’institut Lluïsa Cura si volen que els estudiants hi participin en la creació de material de la campanya i en la planificació d’aquesta. En cas afirmatiu seria interessant doncs s’afegiria el valor de que els estudiants treballin en un cas real. En la propera reunió treballarem el contingut i sentit d’allò que volem transmetre.
També es proposa crear i presentar performance escènica que tracti aquesta problemàtica. No es tactaria de presentar aquesta producció en teatres sinó de realitzar-la allà on està el públic en el que volem incidir. Podem pensar doncs en centres educatius i/o espai públic. Es preveu varies actuacions. Es preguntarà si volen participar en el projecte al grup de teatre social de joves en el que treballen les educadores de carrer, sembla interessant aquest punt doncs a més d’avançar en el nostre objectiu també s’afegiria el fet del treball dels joves. La pregunta al grup es faria al gener, en Marc pot preguntar també entre les companyies de teatre que assagen a Calàbria 66, cosa que es faria al febrer. I la Cristina pot fer la proposta concreta a l’equip de pediatria cap al març. Ens anem comunicant sobre la recepció de la proposta.
Intervenció:
Es proposa l’ús del treball escènic per intervenir amb famílies que presentin problemàtiques en les dinàmiques d’educació, cura i gestió emocional dels infants i adolescents, és a dir proposar una intervenció per mirar de tractar problemàtiques en comptes de fer una derivació CSMIJ. Es veu com quelcom interessant però complexe, és a dir caldria treballar-ho amb temps. Per ara a nivell d’intervenció podem avaluar el programa de la Família la millor escola no només per la primera etapa d’edat que s’ofereix, sinó també a les diferents etapes.
Es comenta que des de l’ICS es poden finançar projectes, és quelcom que es pot explorar.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...