Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Grup de treball d'educació fora de l'escola
EAP Eixample, Pediatria CAP Manso, Técnica de barri, CSS Sant Antoni, Escola Pia Sant Antoni, ASP Ciutat Vella, ASP Eixample, Cotxeres Borrell, Veí, Escola Aldana, Lluïsa Cura i Federació d’entitats Calàbria 66
Iniciatives per treballar i sensibilitzar l'educació més enllà del centre educatiu
Acta de la trobada
2024_02_13 Grup de treball educació més enllà de l’escola
Nuria (EAP Eixample) Sonia, Cristina i Sarai (Pediatria CAP Manso), Gema (Técnica de barri) Ana i Noelia (CSS Sant Antoni), Eduard (Escola Pia Sant Antoni), Natalia (ASP Ciutat Vella) Sonia (ASP Eixample), Patricia (Cotxeres Borrell), Francesco (Veí) Maria (Escola Aldana), Jordi (Lluïsa Cura) i Marc (Federació d’entitats Calàbria 66)
En la convocatòria del grup es presenta la sessió en dues parts: Programa La Família la millor escola i campanya de sensibilització respecte l’ús de les pantalles.
Programa La familia la millor escola:
Es realitza la presentació de l’experiència de com s’ha implementat el programa de La família la millor escola al Raval. S’excusa la resta de l’equip habilitats, un equip de professionals que treballa amb la comunitat d’infants:
Es comparteix el power point que acompanya l’explicació, a continuació afegeixo unes notes complementàries. L’experiència és del 2023, tot i que havessin preferit fer-ho al 1r trimestre, es va fer en el tercer. Aquesta es va fer a l’escola Castella, la propera edició es farà en un lloc neutral doncs s’incorporen famílies relacionades amb diferents centres educatius. La inscripció és mixta: derivada i oberta.
El programa és de 11 sessions, es pot reduir fins a 9 sessions. Tot i que cal comptar també una sessió 0 de presentació i estudi del grup. El màxim de participació és de 22 famílies, cal un mínim de famílies, doncs metodològicament es treballa sovint en la formació de grups petits.
Per implantar-ho s’ha optat per treballar amb famílies amb infants de 2 a 5 anys. El programa es pot aplicar a famílies amb infants d’altres edats, es considera que en cicle mitjà també funciona, ja en més gran es complicada la captació i la complexitat.
Pel que fa la captació de famílies es realitza mitjançant figures referents i cerca en els centres educatius.
Es presenta el que el programa no es proporciona solucions sinó eines. Es valora la diversitat i es treballa a partir del respecte i la confidencialitat.
Per ara l’horari s’ha realitzat de matí, es planteja poder combinar altres horaris per poder arribar a altres famílies.
Es veu important el servei de canguratge (que no es va poder aplicar) per tal d’evitar interrupció.
Un cop finalitzat el programa s’ha treballat la vinculació i enxarxar amb altres recursos i ha tingut certa continuïtat en una línia de salut i família des del CAP, on es treballa a partir d’interessos.
Es considera que el programa ofereix un impacte limitat pel nombre de famílies participants. Tot i això es presenta com dins d’una acció dins d’un marc més general. S’acorda interès en implementar el programa. Es planteja si és complica iniciar el programa més enllà d’un centre educatiu.
Es compartirà també valoracions d’aquest programa.
Respecte les pantalles:
Es comenta que actualment aquesta temàtica s’està treballant en diferents espais. Per exemple, tal com ens havien anunciat, des de la taula de salut mental de l’Eixample s’ha creat una subcomissió respecte l’ús i impacte de pantalles. Tractaran de realitzar un diagnòstic, establir definicions i comprovar els mites que hi ha al respecte. La idea és proporcionar eines a professionals. Es preveu realitza formació directa als professionals i examinar els recursos al territori. Mirarem de fer seguiment el treball que es fa des de la Taula de salut mental, per tal d’evitar duplicitats i veure que podem aprofitar.
Per altra banda des de famílies també s’han començat a organitzar-se des d’on s’ha demanat regulació dels mòbils als centres educatius. Més enllà d’això i de començar a organitzar-se ens comenten que encara està una mica verd.
Pel que fa el grup de teatre de joves amb els que estan treballant les educadores de carrer han decidit que volen treballar aquest tema, especialment estan interessats en l’autoestima i imatge, vida social relacional, ciberbullying i la suplantació de la identitat. Es comenta que es veu complicat fer més d’una representació. Estan oberts a que es puguin incorporar més persones en el projecte. Actualment es realitza els dimecres de 18:30 a 20h a Transformadors Ausias March 60.
Des de Cotxeres Borrell es comenta que s’estan formant els grups de joves de l’espai Tisner, segons les temàtiques que escullin explorar es pot relacionar amb que quelcom que estiguem treballant o que sigui d'interès.
Pel que fa la campanya de sensibilització es farà l'encàrrec als estudiants de màrqueting del Lluïsa Cura. Aquesta s’hauria de centrar en les conseqüències que comporta l’abús de la pantalla. El públic objectiu seria la part adulta de les famílies. Es reflexiona sobre el contingut, es parla de conceptes, com les separacions que creen per l’ús de les pantalles dins de les famílies, visibilitzar el bon ús de les pantalles, la pantalla-xumet, els efectes negatius per a infants… es centra que podria ser interessant presentar una evolució al llarg del creixement dels infants amb els efectes de les pantalles. Es podria concretar abans de setmana santa.
Es decideix canviar la data de la propera comissió d’infància i adolescència al 7 març a les 12h a l’Escola Pia de Sant Antoni, en comptes del 5 de març per afavorir l’assistència.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...