Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Diagnòstic participatiu infància"

Avatar: Marc Marc

Descripción (Català)

  • -

    2021_11_25 1a sessió de diagnòstic infància

    • Laia AEIG Sant Ferran

    • Maria i David Coordinadora de La Escoleta
    • Eli Serveis Socials Educadora Social
    • Dani Director de Ferran Sunyer 
    • Pilar Directora Escola Bressol 3 Tombs
    • Marina Pediatra CAP
    • Eduard PIA Sant Antoni
    • Joan director Salesians
    • Joan Totikap
    • Joan cap d’estudis Escola Aldana 
    • Michelle Tècnica Suport Comunitari 
    • Gema Tècnica de Barri Sant Antoni
    • Suzanne AFA Ferran Sunyer
    • Benjamin AFA Salesians
    • Marc Tècnic Calàbria 66
    • Carla, Itziar i Daniel estudiants UAB

    Mentre estàvem plantejant la taula comunitària es van marcar dues prioritats: Gent gran i infància/adolescència. Pel que fa gent gran ja hi ha una comissió que hi treballa. Pel que fa infància/adolescència al no haver respost cap centre educatiu especificament de secundària i donat que les realitats d’infància i adolescència són bastant diferents, hem decidit centrar-nos en aquest primer etapa en infància.


    S’està fent feina per abordar les vulnerabilitat i existeix certa coordinació i comunicació entre els agents. La idea de presentar una estructura formal és per afavorir la coordinació i l’acció conjunta a l’hora d’actuar-hi.

    1a part compartir tasca envers vulnerabilitat i infància per començar extreure per caracteritzar aspectes de vulnerabilitats o potencialitats susceptibles a treballar, vaig marquen en negreta:


    Escoleta:


    • Pren el relleu del projecte REIS de l’associació de veïns i veïnes.
    • Atent necessitats acadèmiques i no acadèmiques d’infants (especialment primaria) en perill d’exclusió o alta vulnerabilitat.
    • S’ofereix un berenar saludable assegurar l’alimentació.
    • Mirem de coordinar-nos amb les escoles per afinar les necessitats específiques dels infants. (Des de Ferran Sunyer es diu que si s’envia un mail, posaran en contacte la professora que estaran encantades a col·laborar)
    • Manca de voluntariat per assolir la ratio de 2 infants a 1 adult.
    • Sensació que moltes famílies no saben ben bé què es pretén treballar.

    Casal Calàbria 66: 

    • Durant les vacances escolars.
    • Alguns venen becats, problemes econòmics, però no hi ha suficient recursos per atendre a tots. D’altres sense aquesta situació econòmiques, evitant segregació per aquest motiu.
    • Es detecten carències que no tots fan els 5 àpats i problemes amb l’higiene. Es troba faltar un espai amb les famílies, per manca de temps i compromís familiar.
    • L’estiu passat vam iniciar casal per joves (inici de secundària), proporcionant continuïtat.

    Aldana:

    • Antic Sagrat Cor, ara és escola pública.
    • Baix índex d’infants de Sant Antoni. No coincidència en la ubicació amb l’indret administratiu dels alumnes. Moltes beques a partir de Ciutat Vella.
    • Col·laboració amb l’ONG De veí a veí.
    • Importància de la continuïtat de l’educació fora de l’escola, per exemple potenciant les extraescolars.

    Totikap:

    • Treball en la incorporació de nois que acaben d’arribar a l’espai de lleure.

    Salesians:

    • Grup de voluntaris (pares, mares, altres) per a acompanyar en la lectura i idioma.
    • Tenen casal d’estiu, activitats de cap de setmana. continuïtat

    Escola Pia: 

    • Molts infants venen del Raval.
    • Voluntaris en horari escolar per ajudar especialment en la lectoescriptura.
    • 17-19h estudiants de batxillerat i ESO berenen amb infants i ajuden amb els deures.
    • Períodes festius casal, moltes beques de Generalitat.

    3 tombs: 

    • Majoria de famílies de Sant Antoni.
    • Coordinació amb serveis socials i també amb el CAP.
    • Nens no escolaritzats tenen espai amb les seves famílies, que poden tractar amb les educadores..
    • Tenim famílies becades i de CDIAPS

    Ferran Sunyer:

    • A la pública hi ha bastant detecció, però encara costa la detecció i la derivació.
    • Tenim prou flexibilitat econòmica per a que tots puguin anar al menjador i de colònies.
    • Cal tenir en compte, més enllà de la vulnerabilitat derivada de la situació econòmica, cal parlar també de la vulnerabilitat emocional.
    • Complicació d’encarrilar i trobar el servei per problemàtiques psicològiques.

    Sant Ferran:

    • Projectes socials vinculats a educar.
    • Ens agradaria tenir més nens en els projectes d’incorporació, manca de recursos.
    • La majoria de famílies ja demanen subvenció.

    AFA Ferran Sunyer:

    • Concentrats en aconseguir un entorn escolar segur, sense contaminació, objectiu la pacificació.
    • Complicació per determinar les necessitats i que volen famílies d’altres orígens. Per veure la informació que disposen de extraescolars, beques. Interès per a que sàpiguen què és aquesta associació i en que els pot ser útil.

    AFA Salesians:

    • Redirigir a famílies amb aquestes problemàtiques. Han fet una campanya de recollida de material esportiu.
    • L’any passat vam treure la quota.
    • Coincideix amb la l’AFA de Ferran Sunyer en la dificultat de feedback amb famílies d’altres orígens.

    CAP pediatria:

    • Detecten les poques coses que no recull la resta. Revisen l’historial i valoren si està ben derivats.
    • Es troben sobretot vulnerabilitat emocional, manquen recursos. Sobretot quelcom relacionat amb depressions i tristesa (encara que no sigui considerada patològica).
    • De vegades quan es profunditza apareixen altres vulnerabilitats no tan visibles, com per exemple l’econòmica.
    • Coordinació amb CDIAPS i CSMIR i treballadores socials. Li agradaria més contacte amb les escoles.
    • Revisió d’alimentació periòdicament establerta.

    Serveis socials:

    • Organitzats en dues unitats: acollida (fa exploració, s'atén a l’ajuda puntual i si cal res més es deriva).
    • Cada cop més vulnerabilitat. La situació socioeconòmica, desnonaments. En aquests casos es busquen recursos els propers, concienciar a les famílies en la incertesa. Coordinació amb escoles. 
    • Pares i mares que no treballen, ERTES. Violències masclistes, infant com a testimoni. Addiccions, ludopaties, als videojocs. 
    • Relació entre allò emocional lligat a les situacions socioeconòmiques.
    • Estan en contacte amb EAIA, miren de endarrerir derivacions per desatenció i desemparament, fins constatar que les famílies no col·laboren. 

     

    Aspectes que sorgeixen en la discussió:

    • Incorporació a la taula:
    • CSMIR, EAIA, EAP
    • Problema que es poden derivar de la mobilitat entre barris.
    • Dificultat de la coordinació entre administracions en diferents territoris administratius (CAPS, serveis socials…)
    • Necessitat de directori per tal d’agilitzar comunicació i coordinació. S’acorda fer un directori amb els participants. Complicat saber qui persona que porta un cas (pediatra), tot i que el contacte personal agilitza el procès.
    • Diferència de serveis de les concertades i les públiques, des de serveis socials s’assenyala que és més fàcil tractar en les comissions EAP.
    • Situacions de vulnerabilitat deriven en irritavilitat, conductes disruptives, afectació en el rendiment acadèmic tot i que no aquesta darrera qüestió no s’assenyala com la qüestió prioritaria, sinó el desenvolupament.
    • S’insisteix en les diferències culturals, com es generen barreres, altres lògiques, creació de vincles, complicades d’abordar.

    NOVA DATA: 9 de desembre a les 18h



  • +

    2021_11_25 1a sessió de diagnòstic infància

    • Laia AEIG Sant Ferran

    • Maria i David Coordinadora de La Escoleta
    • Eli Serveis Socials Educadora Social
    • Dani Director de Ferran Sunyer 
    • Pilar Directora Escola Bressol 3 Tombs
    • Marina Pediatra CAP
    • Eduard PIA Sant Antoni
    • Joan director Salesians
    • Joan Totikap
    • Joan cap d’estudis Escola Aldana 
    • Michelle Tècnica Suport Comunitari 
    • Gema Tècnica de Barri Sant Antoni
    • Suzanne AFA Ferran Sunyer
    • Benjamin AFA Salesians
    • Marc Tècnic Calàbria 66
    • Carla, Itziar i Daniel estudiants UAB

    Mentre estàvem plantejant la taula comunitària es van marcar dues prioritats: Gent gran i infància/adolescència. Pel que fa gent gran ja hi ha una comissió que hi treballa. Pel que fa infància/adolescència al no haver respost cap centre educatiu especificament de secundària i donat que les realitats d’infància i adolescència són bastant diferents, hem decidit centrar-nos en aquest primer etapa en infància.


    S’està fent feina per abordar les vulnerabilitat i existeix certa coordinació i comunicació entre els agents. La idea de presentar una estructura formal és per afavorir la coordinació i l’acció conjunta a l’hora d’actuar-hi.

    1a part compartir tasca envers vulnerabilitat i infància per començar extreure per caracteritzar aspectes de vulnerabilitats o potencialitats susceptibles a treballar, vaig marquen en negreta:


    Escoleta:


    • Pren el relleu del projecte REIS de l’associació de veïns i veïnes.
    • Atent necessitats acadèmiques i no acadèmiques d’infants (especialment primaria) en perill d’exclusió o alta vulnerabilitat.
    • S’ofereix un berenar saludable assegurar l’alimentació.
    • Mirem de coordinar-nos amb les escoles per afinar les necessitats específiques dels infants. (Des de Ferran Sunyer es diu que si s’envia un mail, posaran en contacte la professora que estaran encantades a col·laborar)
    • Manca de voluntariat per assolir la ratio de 2 infants a 1 adult.
    • Sensació que moltes famílies no saben ben bé què es pretén treballar.

    Casal Calàbria 66: 

    • Durant les vacances escolars.
    • Alguns venen becats, problemes econòmics, però no hi ha suficient recursos per atendre a tots. D’altres sense aquesta situació econòmiques, evitant segregació per aquest motiu.
    • Es detecten carències que no tots fan els 5 àpats i problemes amb l’higiene. Es troba faltar un espai amb les famílies, per manca de temps i compromís familiar.
    • L’estiu passat vam iniciar casal per joves (inici de secundària), proporcionant continuïtat.

    Aldana:

    • Antic Sagrat Cor, ara és escola pública.
    • Baix índex d’infants de Sant Antoni. No coincidència en la ubicació amb l’indret administratiu dels alumnes. Moltes beques a partir de Ciutat Vella.
    • Col·laboració amb l’ONG De veí a veí.
    • Importància de la continuïtat de l’educació fora de l’escola, per exemple potenciant les extraescolars.

    Totikap:

    • Treball en la incorporació de nois que acaben d’arribar a l’espai de lleure.

    Salesians:

    • Grup de voluntaris (pares, mares, altres) per a acompanyar en la lectura i idioma.
    • Tenen casal d’estiu, activitats de cap de setmana. continuïtat

    Escola Pia: 

    • Molts infants venen del Raval.
    • Voluntaris en horari escolar per ajudar especialment en la lectoescriptura.
    • 17-19h estudiants de batxillerat i ESO berenen amb infants i ajuden amb els deures.
    • Períodes festius casal, moltes beques de Generalitat.

    3 tombs: 

    • Majoria de famílies de Sant Antoni.
    • Coordinació amb serveis socials i també amb el CAP.
    • Nens no escolaritzats tenen espai amb les seves famílies, que poden tractar amb les educadores..
    • Tenim famílies becades i de CDIAPS

    Ferran Sunyer:

    • A la pública hi ha bastant detecció, però encara costa la detecció i la derivació.
    • Tenim prou flexibilitat econòmica per a que tots puguin anar al menjador i de colònies.
    • Cal tenir en compte, més enllà de la vulnerabilitat derivada de la situació econòmica, cal parlar també de la vulnerabilitat emocional.
    • Complicació d’encarrilar i trobar el servei per problemàtiques psicològiques.

    Sant Ferran:

    • Projectes socials vinculats a educar.
    • Ens agradaria tenir més nens en els projectes d’incorporació, manca de recursos.
    • La majoria de famílies ja demanen subvenció.

    AFA Ferran Sunyer:

    • Concentrats en aconseguir un entorn escolar segur, sense contaminació, objectiu la pacificació.
    • Complicació per determinar les necessitats i que volen famílies d’altres orígens. Per veure la informació que disposen de extraescolars, beques. Interès per a que sàpiguen què és aquesta associació i en que els pot ser útil.

    AFA Salesians:

    • Redirigir a famílies amb aquestes problemàtiques. Han fet una campanya de recollida de material esportiu.
    • L’any passat vam treure la quota.
    • Coincideix amb la l’AFA de Ferran Sunyer en la dificultat de feedback amb famílies d’altres orígens.

    CAP pediatria:

    • Detecten les poques coses que no recull la resta. Revisen l’historial i valoren si està ben derivats.
    • Es troben sobretot vulnerabilitat emocional, manquen recursos. Sobretot quelcom relacionat amb depressions i tristesa (encara que no sigui considerada patològica).
    • De vegades quan es profunditza apareixen altres vulnerabilitats no tan visibles, com per exemple l’econòmica.
    • Coordinació amb CDIAPS i CSMIR i treballadores socials. Li agradaria més contacte amb les escoles.
    • Revisió d’alimentació periòdicament establerta.

    Serveis socials:

    • Organitzats en dues unitats: acollida (fa exploració, s'atén a l’ajuda puntual i si cal res més es deriva).
    • Cada cop més vulnerabilitat. La situació socioeconòmica, desnonaments. En aquests casos es busquen recursos els propers, concienciar a les famílies en la incertesa. Coordinació amb escoles. 
    • Pares i mares que no treballen, ERTES. Violències masclistes, infant com a testimoni. Addiccions, ludopaties, als videojocs. 
    • Relació entre allò emocional lligat a les situacions socioeconòmiques.
    • Estan en contacte amb EAIA, miren de endarrerir derivacions per desatenció i desemparament, fins constatar que les famílies no col·laboren. 

     

    Aspectes que sorgeixen en la discussió:

    • Incorporació a la taula:
    • CSMIR, EAIA, EAP
    • Problema que es poden derivar de la mobilitat entre barris.
    • Dificultat de la coordinació entre administracions en diferents territoris administratius (CAPS, serveis socials…)
    • Necessitat de directori per tal d’agilitzar comunicació i coordinació. S’acorda fer un directori amb els participants. Complicat saber qui persona que porta un cas (pediatra), tot i que el contacte personal agilitza el procès.
    • Diferència de serveis de les concertades i les públiques, des de serveis socials s’assenyala que és més fàcil tractar en les comissions EAP.
    • Situacions de vulnerabilitat deriven en irritavilitat, conductes disruptives, afectació en el rendiment acadèmic tot i que no aquesta darrera qüestió no s’assenyala com la qüestió prioritaria, sinó el desenvolupament.
    • S’insisteix en les diferències culturals, com es generen barreres, altres lògiques, creació de vincles, complicades d’abordar.

    NOVA DATA: 9 de desembre a les 18h



Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.