Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Reunió de taula comunitària de Sant Antoni
Espai de coordinació de les iniciatives comunitàries del barri.
Ordre del dia
Compartir noves a nivell de barri [ 18:30 - 18:45]
Si hi ha quelcom a compartir: estat de cadascú dels agents que hi participem, esdeveniments, preocupacions...
Repàs comissions iniciatives comunitàries [ 18:45 - 19:30]
Comissió de gent gran [ 18:45 - 18:55]
Comissió infància [ 18:55 - 19:05]
Coordinació equipaments culturals [ 19:05 - 19:15]
Trobades de dones [ 19:15 - 19:25]
Altres [ 19:25 - 19:30]
Construcció de la taula/estructura [ 19:30 - 19:50]
Passos a seguir:
- Finançament
- Conformació de la taula de coordinació
- Pla 2022
- Altres qüestions
Altres [ 19:50 - 20:00]
Acta de la trobada
Silvia (Federació d’entitats de Calàbria 66), Maria Antonia (De veí a veí), Matias (Associació discapacitat visual de Catalunya) , Ariadna (Som Sant Antoni), Pilar (Serveis socials de Sant Antoni), Joan (Salesians), Gema (Tècnica Sant Antoni) Mireia (Acció comunitària Eixample), Michelle (Tècnica de suport comunitari Sant Antoni), Marc (Tècnic de Calàbria 66)
S’excusen: Joan (Associació de veïns i veïnes de Sant Antoni), Jesús (Fem Sant Antoni), Ramon (SAC) Tere (Districte)
Prèvia: Parlem de l’ús del Decidim per tal de que es pugui fer seguiment de totes les reunions i accions encara que s’hi participi. Per tant és important estendre aquest ús a totes les comissions, reunions… Més endavant es pot estudiar l’ús per tal de compartir la tasca amb el veïnat, més enllà dels que hi estem participant.
https://encomunitat.decidim.barcelona/assemblies/TC-StAntoni
Compartir noves a nivell de barri
Marc: S’està treballant per celebrar la festa major en les dates habituals, 14 a 23 de gener. Recollint informació proporcionada per Fem Sant Antoni hi ha en el barri 4 procesos de desnonaments, això i havent la moratòria que impedeix activar nous casos. Preocupa molt que no s’allargui la pròrroga de la moratòria que venç a finals febrer, cosa que significaria un augment molt considerable de nous desnonaments.
Maria Antonia: De veí a veí ha augmentat la feina i s’agraeix el suport dels comerciants i veïns que hi col·laboren. S’ha passat de 150 a 180 famílies a les que s’atenen i se’ls hi fa seguiment, també els sense llars que s’hi acosten ha augmentat. En aquest punt s’apunta el projecte que des de Calàbria 66 es fa en col·laboració amb l’ONG i CPB Eixample, on es recull aliments de l’ONG, usuaris del CPB cuinen dins d’una formació d’un xef i aquest plats es reparteixen entre els col·lectius amb dificultats per accedir a una cuina.
El 18 de desembre es farà recapte d'aliments i diners a l’entrada del mercat de Sant Antoni Tamarit-Borrell. Per reis recuperem a la gent gran del centre de dia, es farà els reis macus a Calàbria 66 (hi hagut un augment de les sol·licituds d’un 30%), donat l’èxit de l’any passat es manté la carta màgica (vídeo missatge personalitzat d’un dels reis d’orient). També s’anuncia que ja es pot adquirir el Calendari de l’ONG.
Matias: Comunica que dia 2 es celebra el dia de la discapacitat al consell de cent, a nivell d’Eixample l’acte central serà a Calàbria 66 el mateix dia. El dia internacional és el 3 de desembre.
Joan: Es comenta els efectes de l’augment dels contagis a les escoles, al principi de curs tranquil·litat, fa dues setmanes a Salesians van haver 5 grups confinats a dia d’avui 1 un grup. Cal aclarir que aquests confinaments generals afecten als que no estan vacunats, grups sencers primària.
Ariadna: Des de fa 2 setmanes hi ha comerciants que alerten bastants robatori, furts. Es comenta la ineficàcia d’avisar a la guàrdia urbana, pel temps de reacció, això desanima a aquesta pràctica. Tot i això hi ha la sensació d’ànims de cara la campanya de nadal i es valora molt positivament campanya market, ha donat feina i ha fet que vinguessin nous clients.
Pilar: La pandèmia ha generat una gran emergència de la situació social, augment de desnonaments i gent que viu en habitacions (per a aquesta situació no hi ha protocol establert). Hi ha un canvi de lògica de cites per emergència degut a l'augment de les urgències. La política a Sant Antoni és atendre-ho al marge documentació. Actualment l'equip està dividit en tres, en rotació setmanal, un d’aquests realitza teletreball.
Arran de la covid es va prometre un reforç amb dues noves places contractades, només s’ha cobert una d’aquestes. APB encara no tenim, s’espera que amb la nova borsa de treball.
Majoria de recursos es dedica a alimentació i habitatge, queda deixat de banda emocionals, només hi ha un psicòleg. S’ha de reflexionar en les conseqüències de l’actuació, per exemple que es desprenen de la solució d’emergències de la pensió això fa emergir síndromes en els infants per la poca adequació de l'habitatge a les necessitats. Molta de l’actuació es basa en posar “partxes”, la situació d’estrès al tractar amb aquestes realitats es tradueix en moltes baixes en el personal.
Un fet que els ha cridat l’atenció és l’arribada de persones grans que deuen diners a La Caixa per l’obtenció d’una medalla d’alerta, cobraven 1000€, quan des de l’administració pública és quelcom gratuït per a aquelles persones que ho necessiten.
Es debat de fer públic la situació general i especialment aquest afer de les medalles de La Caixa. Es posarà en contacte a la Silvia amb la Pilar.
Mireia: Anuncia que des de l’ IGOB per assessorarà en estratègia comunitària.
Repàs comissions iniciatives comunitàries
COMISSIÓ DE GENT GRAN
Escola de salut: 16 persones assistència molt bona, volen repetir. Gener-abril, es volia obrir al barri, l’agència de salut pública i CAP han decidit seguir en un grup igual en quant a nombre degut a la situació de la pandèmia. La valoració és positiva, per tant no es preveu canviar els continguts. Es mirarà de mantenir el grup actual en activitat conjunta, com passejades o similars, de forma més autogestionada.
Prescripció social, es segueix treballant, hi ha feedbacks, es preveu engegar en pla pilot gener-febrer a petita escala per tal d’assegurar el funcionament integrat en les dinàmiques del CAP.
Radars 19 usuaris, 3 voluntaris, es vol buscar més voluntaris per poder assumir més usuaris. En aquest sentit es farà una parada informativa el 15 de gener en el marc de la festa major i es farà una xerrada el dijous següent.
Projectes per sensibilitzar sobre solitud no desitjada. Es buscarà entre la gent gran per co-produir un projecte per sensibilitzar sobre el valor inherent a al gent gran, aquest grup també pot servir com una especie de grup assessor per la tasca que es va fent des de la comissió.
En aquest punt s’assenyala no dedicar-se tant a projectes i fer feina, fent referència no es pot desaprofitar a voluntaris com quan es va iniciar radars. S’especifica que aquella iniciativa es va anul·lar doncs es tractava d’un projecte similars a Radars a partir de telèfons d’entitats i serveis, quan no estava prevista la implementació d’aquest Radars que és quelcom més potent. Al anunciar-se la implementació al barri, es va optar per no embolicar als comerciants. En certa forma la iniciativa veïnal, tot i no ser una estrategia, va ajudar a desencadenar la implantació d’aquest projecte. Alhora també es defensa la tasca que s’està fent en la comissió.
Programa presents s’està fent als Salesians, l’Escola Pia farà intermig.
COMISSIÓ INFÀNCIA
Vam fer una reunió el dijous 25 de novembre per tal de fer un diagnòstic operatiu sobre infància i vulnerabilitat al barri. La idea és formar un grup estable per tal de treballar de forma coordinada sobre la infància. S’assenyala que no era millor data donada la jornada reivindicativa que implica, però era la data que anava millor.
Es valora positivament el fet de connectar a diferents agents que participen en la vida de la infància, En aquest sentit es farà un directori dels que hi han participat.
Es destaca la manca de recursos per tractar adequadament la vulnerabilitat en la infància. Es comparteix la vulnerabilitat generada a partir de situacions socioeconòmiques. També es comenta la vulnerabilitat emocional en relació a trastorns mentals. I la dificultat alhora de treballar i incorporar en dinàmiques amb famílies d’altres orígens culturals. També es resalta la importancia de l’educació més enllà del centre educatiu.
Es farà una segona sessió el dijous 9 de desembre per tancar aquesta 1a fase aprofundint en les temàtiques que van sortir en la primera sessió i començar a pensar quines accions es poden fer conjuntament.
COORDINACIÓ EQUIPAMENTS CULTURALS
De les reunions entre Cotxeres Borrell, Casa Golferichs, Centre LGTBI, Biblioteca Joan Oliver i Calàbria 66 ha sorgit l’agenda cultural. Es tracta d’una pàgina web senzilla, on es pengen 4 activitats culturals per equipament. Es comenta que si es poden incorporar més tipus d’activitats i més entitats que pengin informació. Hem de veure com funciona i si hi ha més recursos.
https://agendasantantoni.wordpress.com/
Aquest és un primer pas però hi ha més potencial, veure si es poden combinar alguna programació o fer alguna programació conjunta. També pensar en programació al carrer, com a la idea de la sala mercat.
Compartir amb entitats Què de què, com un Time out associatiu.
TROBADES DE DONES
A partir de la feina de la cooperativa etceteres, la Michelle i Hamza, durant el darrer mes s’han produït dues trobades de dones a partir d’associacions i col·lectius del barri. La configuració del grup ha estat heterogènia diversos orígens, edats… s’han explicat que feia cada col·lectiu. Ha dificultat trobadres en comú, s’ha destacat que hi havia interès per a que les dones coneguessin els recursos disponibles per a dones. Es seguirà treballant en aquest sentit.
En tot cas si es formalitza com un espai que es percep com d'utilitat per a les participants ho decidiran les pròpies participants.
Construcció de la taula/estructura
Passos a seguir:
- Finançament
No s’aborda per manca de temps (tampoc hi havia cap notícia il·lusionant al respecte)
- Conformació de la taula de coordinació
Es comenta la confusió que s’ha produït amb les convocatòries més o menys per les mateixes dates amb aquesta reunió de la taula comunitària i la sessió sobre la infància. Per això s’ha afegit a aquesta reunió taula comunitària coordinació per distingir de les demés reunions de comissions.
Aquesta reunió és oberta, però es fixa uns mínims amb la participació dels agents i entitats que intervenen de forma més transversal en la vida del barri:
- Serveis socials
- CAP
- Districte
- Associació de veïns
- De veí a veí
- Fem Sant Antoni
Al que s’ha d’afegir un representant de cada una de les comissions, en aquest cas no comptaria ni la Michelle ni el Marc.
- Pla 2022
No s’aborda per manca de temps
Altres
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...