Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal
Logo oficial de Acció Comunitària
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Espais
  • Iniciatives
  • Jornades
  • Ajuda

Taula Comunitària Sant Antoni

Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni

  • L'espai
  • Sobre la Taula
  • Trobades
  • Notícies
  • Participa al barri
  • Cuina Comunitària
chevron-left Torna al llistat

Protocol infància i habitatge

Avatar: Trobada oficial Trobada oficial
15/03/2022 18:08   comment-square 0 comentaris
09 Març 2022
13:00 - 14:00
Referència: En Comunitat-MEET-2022-03-2435
Versió 3 (de 3) veure altres versions

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://encomunitat.decidim.barcelona/assemblies/TC-StAntoni/f/2193/meetings/2435/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://encomunitat.decidim.barcelona/assemblies/TC-StAntoni/f/2193/meetings/2435/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Afegir al calendari

  • Afegir al calendari d'Outlook
  • Afegir al calendari d'Apple
  • Afegir al calendari de Google
Trobada privada Transparent

Dins de les accions que s'han pensat dons de la comissió d'infància és treballar un protocol per actuar conjuntament i de forma coordinada en casos de amenaça de desnonaments i en desnonaments quan hi ha infants cadascú des del seu àmbit. En les dues primeres sessions de la comissió d'infància vam detectar que en aquesta problemàtica sovint ens trobàvem que potser algú, en molts casos serveis socials, tenien la informació respecte que una família estava afectada per aquesta problemàtica, però de vegades des del centre educatiu o des d'altres entitats/serveis no es sabia i no es podia actuar tenint en compte aquesta informació. Sent conscient que per una família hagi de fer una ronda explicant el seu cas pot esdevenir quelcom afegit i no del tot eficient. La idea doncs, és examinar com es pot compartir alertes i quines actuacions es poden desplegar cadascú des del seu àmbit, tot això tenint en compte les dificultats pel que fa la protecció de dades.




En aquest sentit estem intentant treballar per una banda amb serveis socials de Sant Antoni, Centres educatius, CAP pediatria (aquests queden per confirmar), Fem Sant Antoni (col·lectiu que dona suport a problemàtiques de l'habitatge, connectat amb altres col·lectius més enllà del barri) i De veí a veí.




1a. sessió:




- Examinar un sistema de compartir alertes, amb els susceptibles de intervenir en el cas, tenint en compte la protecció de dades.


- Avaluar quines accions es poden desprendre de cadascú dels implicats.




2a. sessió:


 - Concretar el protocol.




Aquest grup de treball sobre el protocol no s'ha de perpetuar, la idea és fer el seguiment del funcionament des de les reunions regulars de taula comunitària infància i/o coordinació. En aquesta proposta hi ha la limitació territorial de les administracions que hi participen, es redueix als límits d'empadronament de Sant Antoni. En l'àmbit d'habitatge també es pot plantejar d'ampliar-ho a altre sprroblemàtiques relacionades amb l'habitatge, per exemple habitatges no adequats (com famílies que viuen tots en una habitació). 


meetings
Taller 1
Carrer de Calàbria 66, Sant Antoni, Barcelona, Barcelona, Catalunya, Espanya
Planta baixa
OpenStreetMap - Carrer de Calàbria 66, Sant Antoni, Barcelona, Barcelona, Catalunya, Espanya
  • Resultats al filtrar per la categoria: InfànciaInfància

Acta de la trobada

Pilar i Esther (Serveis socials de Sant Antoni), Jesús (Fem Sant Antoni), Joan (Salesians), Daniel (Ferran Sunyer) Eduard (Escola Pia), Victor? (Aldana), Cristina (CAP) i Marc (Calàbria 66)

S’excusen: Rafa (De veí a veí) i Michelle (Tècnica de suport comunitari)



1a sessió:


Des de serveis socials no tenen clar el sistema d’alertes i es pensa més aviat amb un grup de cures. En aquest sentit poden proporcionar com a experiències prèvies una guia que s’ha fet des de Nou barris. Per altra banda es considera que seria interessant tenir testimonis de famílies que hagin passat per situacions similars, per a que ens expressin quines necessitats que van requerir. 

Des de les escoles es manifesta que necessiten tenir informació sobre els infants, una comunicació més directe, i de vegades no es pot esperar a la comissió social.

S’acorda que des de serveis socials respectant la privacitat de les dades i voluntariat, a les famílies que atenguin se’ls oferirà comunicar a les escoles la seva situació. Aquesta comunicació es faria via mail, tal i com es treballa amb Fem Sant Antoni.

També consideren interessant saber quin % d’alumnes de Sant Antoni atenen les escoles, es passarà una enquesta als centres educatius tenint en compte els territoris que cobreixen  CAP i serveis socials. També es comenta la complicació per les fronteres administratives.


Fem Sant Antoni expliquen les seves actuacions envers aquestes situacions: 


  • Contacten amb oficina d’habitatge:
  • Mediació.
  • Serveis jurídic
  • Algun tipus d’ajuda.
  • Dia del desnonament: ofereixen suport de mobilització (connexió amb grups d'habitatge) i recomanen que els nens vagin a l’escola aquell dia.

  • Seguiment.

Es dibuixen diferents fases pel que fa els desnonaments:

  1. Previ.
  2. Desnonament
  3. Posterior.

A partir d’aquí podem pensar quines actuacions podem realitzar en cada una d’aquestes fases, tot i que no sempre la situació ni la vivència és la mateixa pels infants. Aspectes com el seguiment que se’ls hi pot donar. La conveniència de que segueixin inscrits al serveis del barri o no.


Es destaca tenir en compte és el fet del vincle que poden crear les famílies amb els centres educatius o altres serveis del barri, per tal de poder fer un millor acompanyament, en aquest cas centrat amb els infants.


Per a la propera reunió es proposarà un exercici per pensar actuacions que es podrien desplegar des de cada una de les organització o de forma combinada per tal de millorar la vida dels infants en aquestes situacions. Aquest es pot realitzara partir de les fases que hem destacat del desnonaments (pre, desnonament, i post) veient quines són les necessitats que poden aparèixer. Per altra banda també es pot plantejar, ampliant la situació a altres problemes derivats de l’habitatge més enllà dels desnonaments.



Propera reunió 27 d’abril a la 13h.


Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

0 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Acció Comunitària
  • Termes i condicions d'ús
  • Accessibilitat
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?