Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Canvis a "Comissió d'infància Sant Antoni"
Descripció (Català)
-
-
ACTA INFÀNCIA 16/06/2022
Assistents:
- Víctor, integrador social Escola Aldana
- Pilar, directora Escola Bressol Tres Tombs
- Ana, educadora de carrer CSS
- Noelia, educadora de carrer CSS
- Eli, educadora CSS
- Cristina, infermera de pediatria CAP Manso
- Gema, tècnica de barri
- Marc, Calàbria 66
- Núria, pràctiques C66
BALANÇ DEL CURS I PROSPECTIVA
El diagnòstic encara es troba en procés de definició.
Marc reitera que l’objectiu final és, observades les problemàtiques, crear grups de treball per abordar una problemàtica concreta, no només accions puntuals molt concretes.
Estat en què ens trobem:
-Infància i desnonaments: s’estan fent entrevistes amb les entitats implicades per crear un esquelet protocol·lari
-Salut emocional: s’han detectat algunes problemàtiques i algunes limitacions, però no s’ha creat un grup de treball.
-Coordinació amb altres barris: no suficient encara com per a crear un grup de treball, s’iniciarà la comunicació amb altres barris a partir del juliol.
-Infància i espai públic: es volia relacionar amb les AFAS, però no s’ha abordat encara.
Proposta:
-Crear grups de treball específics
-Reunions trimestrals, enlloc de bimensuals, per intentar deixar un temps per a que puguin succeir més coses (a efectes d’acció social).
Salut emocional i psicològica
Es parla de l’angoixa i del dolor observades en infants i adolescents.
Cristina i Víctor parlen de l’augment de la freqüència de les autolesions, sobretot en població de gènere femení.
Víctor parla de l’angoixa de l’escola fent una mica d’autocrítica cap al funcionament de les escoles (deures, treballs, etc.).
Cristina explica el què es troba a la consulta, relacionat amb famílies disfuncionals o disruptives.
Eli parla de la família: infants i adolescents que es veuen en situacions de canvis familiars, separacions i divorcis.
Cristina explica que els arriben les demandes o les necessitats des de les escoles, i també del que veuen a les consultes. Amb això, ara es troben iniciant un projecte (Salut i Escola), per a parlar temes de sexualitat, gestió de l’angoixa (impulsos), planificació, addiccions, etc. Segons les edats es tracten temàtiques variades i es condueix el projecte de manera diferents. Educadores de carrer expressen que podrien donar suport al projecte.
Es parla de la retirada de l’infant a l’espai públic – extraescolars. Relacionat amb poder adquisitiu de la família. Hiperestimulació d’activitat (canvi de mentalitat) i conciliació familiar amb les feines i atenció dels pares. Hi ha molta feina amb les famílies i els pares.
Eina comunitària per tractar aquestes problemàtiques, que al final es veu que són socials.
La qüestió és ara aterrar-ho creant un grup de treball a aquest respecte per a anar-ho mobilitzant.
Anar recollint les problemàtiques (definir-les i acotar-les). Comencem amb les psicòlogues CAP pediatria. També des dels CEs i CSS. Primer trimestre curs que ve.
Projecte Edunauta
Passaport pot servir per engrescar a la canalla a l’hora de fer activitats (gratuïtes). També és un projecte estratègic per arribar a persones i famílies d’altres orígens i cultures. Es podria aplegar aquest projecte amb la comissió de cultura. En aquest sentit, es parla de la figura d’en Hamza com a clau a l’hora de fer el pont respecte aquesta qüestió.
Esdeveniments culturals propers
Marc comenta algunes activitats culturals properes orientades a la infància principalment.
Es demanarà a la comissió de cultura si es poden augmentar la programació dirigida a públic infantil.
Protocol desnonaments-infància
Primeres reunions per tal d’identificar problemàtiques concretes i línies d’acció.
Després va venir el grup de la Meridiana a explicar-nos el seu projecte.
Des de llavors, s’estan realitzant entrevistes als agents que poden detectar casos i proporcionar una actuació específica des de l’entitat. De moment s’ha realitzat amb FEM SA i CSS. Amb els CE i el CAP no hi ha un protocol fixat i tampoc és una situació tan freqüent.
No podem comparar la situació de SA amb la situació de Meridiana, ja que tampoc tenim pla de barris, llavors té sentit realitzar aquest esquelet per tenir alguna cosa des de la qual partir, per tal de fer explícita i necessària la comunicació i cooperació entre entitats, també a l’hora d’afegir recursos i serveis, etc.
Es redactarà una proposta de protocol el proper mes.
Cuina comunitària
El menjar és el centre d’allò social. Perspectiva comunitària.
El setembre en principi començarà a funcionar la cuina. Els projectes que es treballaran allà, en principi, pretenen solventar diverses qüestions alhora. Les concrecions estan per parlar. Però la proposta és que no calgui que tothom que vulgui fer un projecte estigui en el grup que es crearà per fer seguiment de la cuina, es poden proposar projectes des de les demés comissions de la taula comunitària.
Altres
Queda pendent quedar educadores-escoles per parlar sobre les necessitats en el context del protocol per a la infància-desnonaments.
Data per a la propera comissió d’infància per al curs que ve: dijous 20/10/2022 a les 18h
-
+
ACTA INFÀNCIA 16/06/2022
Assistents:
- Víctor, integrador social Escola Aldana
- Pilar, directora Escola Bressol Tres Tombs
- Ana, educadora de carrer CSS
- Noelia, educadora de carrer CSS
- Eli, educadora CSS
- Cristina, infermera de pediatria CAP Manso
- Gema, tècnica de barri
- Marc, Calàbria 66
- Núria, pràctiques C66
BALANÇ DEL CURS I PROSPECTIVA
El diagnòstic encara es troba en procés de definició.
Marc reitera que l’objectiu final és, observades les problemàtiques, crear grups de treball per abordar una problemàtica concreta, no només accions puntuals molt concretes.
Estat en què ens trobem:
-Infància i desnonaments: s’estan fent entrevistes amb les entitats implicades per crear un esquelet protocol·lari
-Salut emocional: s’han detectat algunes problemàtiques i algunes limitacions, però no s’ha creat un grup de treball.
-Coordinació amb altres barris: no suficient encara com per a crear un grup de treball, s’iniciarà la comunicació amb altres barris a partir del juliol.
-Infància i espai públic: es volia relacionar amb les AFAS, però no s’ha abordat encara.
Proposta:
-Crear grups de treball específics
-Reunions trimestrals, enlloc de bimensuals, per intentar deixar un temps per a que puguin succeir més coses (a efectes d’acció social).
-Incorporar també adolescència (secundària) com a objecte/subjecte de treball d’aquesta comissió.
Salut emocional i psicològica
Es parla de l’angoixa i del dolor observades en infants i adolescents.
Cristina i Víctor parlen de l’augment de la freqüència de les autolesions, sobretot en població de gènere femení.
Víctor parla de l’angoixa de l’escola fent una mica d’autocrítica cap al funcionament de les escoles (deures, treballs, etc.).
Cristina explica el què es troba a la consulta, relacionat amb famílies disfuncionals o disruptives.
Eli parla de la família: infants i adolescents que es veuen en situacions de canvis familiars, separacions i divorcis.
Cristina explica que els arriben les demandes o les necessitats des de les escoles, i també del que veuen a les consultes. Amb això, ara es troben iniciant un projecte (Salut i Escola), per a parlar temes de sexualitat, gestió de l’angoixa (impulsos), planificació, addiccions, etc. Segons les edats es tracten temàtiques variades i es condueix el projecte de manera diferents. Educadores de carrer expressen que podrien donar suport al projecte.
Es parla de la retirada de l’infant a l’espai públic – extraescolars. Relacionat amb poder adquisitiu de la família. Hiperestimulació d’activitat (canvi de mentalitat) i conciliació familiar amb les feines i atenció dels pares. Hi ha molta feina amb les famílies i els pares.
Eina comunitària per tractar aquestes problemàtiques, que al final es veu que són socials.
La qüestió és ara aterrar-ho creant un grup de treball a aquest respecte per a anar-ho mobilitzant.
Anar recollint les problemàtiques (definir-les i acotar-les). Comencem amb les psicòlogues CAP pediatria. També des dels CEs i CSS. Primer trimestre curs que ve.
Projecte Edunauta
Passaport pot servir per engrescar a la canalla a l’hora de fer activitats (gratuïtes). També és un projecte estratègic per arribar a persones i famílies d’altres orígens i cultures. Es podria aplegar aquest projecte amb la comissió de cultura. En aquest sentit, es parla de la figura d’en Hamza com a clau a l’hora de fer el pont respecte aquesta qüestió.
Esdeveniments culturals propers
Marc comenta algunes activitats culturals properes orientades a la infància principalment.
Es demanarà a la comissió de cultura si es poden augmentar la programació dirigida a públic infantil.
Protocol desnonaments-infància
Primeres reunions per tal d’identificar problemàtiques concretes i línies d’acció.
Després va venir el grup de la Meridiana a explicar-nos el seu projecte.
Des de llavors, s’estan realitzant entrevistes als agents que poden detectar casos i proporcionar una actuació específica des de l’entitat. De moment s’ha realitzat amb FEM SA i CSS. Amb els CE i el CAP no hi ha un protocol fixat i tampoc és una situació tan freqüent.
No podem comparar la situació de SA amb la situació de Meridiana, ja que tampoc tenim pla de barris, llavors té sentit realitzar aquest esquelet per tenir alguna cosa des de la qual partir, per tal de fer explícita i necessària la comunicació i cooperació entre entitats, també a l’hora d’afegir recursos i serveis, etc.
Es redactarà una proposta de protocol el proper mes.
Cuina comunitària
El menjar és el centre d’allò social. Perspectiva comunitària.
El setembre en principi començarà a funcionar la cuina. Els projectes que es treballaran allà, en principi, pretenen solventar diverses qüestions alhora. Les concrecions estan per parlar. Però la proposta és que no calgui que tothom que vulgui fer un projecte estigui en el grup que es crearà per fer seguiment de la cuina, es poden proposar projectes des de les demés comissions de la taula comunitària.
Altres
Queda pendent quedar educadores-escoles per parlar sobre les necessitats en el context del protocol per a la infància-desnonaments.
Data per a la propera comissió d’infància per al curs que ve: dijous 20/10/2022 a les 18h