Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal
Logo oficial de Acció Comunitària
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Espais
  • Iniciatives
  • Jornades
  • Ajuda

Taula Comunitària Sant Antoni

Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni

  • L'espai
  • Sobre la Taula
  • Trobades
  • Notícies
  • Participa al barri
  • Cuina Comunitària
chevron-left Torna al llistat

Protocol desnonaments infància

Avatar: Trobada oficial Trobada oficial
23/11/2022 11:35   comment-square 0 comentaris
30 Novembre 2022
12:00 - 14:00
Nombre d'assistents 7
Referència: En Comunitat-MEET-2022-11-2834
Versió 5 (de 5) veure altres versions

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://encomunitat.decidim.barcelona/assemblies/TC-StAntoni/f/2193/meetings/2834/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://encomunitat.decidim.barcelona/assemblies/TC-StAntoni/f/2193/meetings/2834/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Afegir al calendari

  • Afegir al calendari d'Outlook
  • Afegir al calendari d'Apple
  • Afegir al calendari de Google

En aquesta trobada mirarem de acordar un esquelet de protocol per començar a coordinar-nos amb els diferents serveis i col·lectius que tenen relació amb els infants i les seves famílies en casos de desnonaments.

meetings
Centre de Serveis social de Sant Antoni
Carrer de Calàbria 38, Sant Antoni, Barcelona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Sant Antoni, Barcelona, Barcelona, Catalunya, Espanya
Preguntar a recepció
OpenStreetMap - Carrer de Calàbria 38, Sant Antoni, Barcelona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Sant Antoni, Barcelona, Barcelona, Catalunya, Espanya
  • Resultats al filtrar per la categoria: InfànciaInfància

Acta de la trobada

2022_11_30 Reunió protocol infància i desnonaments


Jesus (Fem Sant Antoni), Eduard (Escola Pia de Sant Antoni), Víctor (Escola Aldana), Maite, Ester i Eva (Serveis socials Sant Antoni), Marc (Federació d’entitats de Calàbria 66)


S’excusen Dani (Escola Ferran Sunyer) i Rafa (De veí a veí)


Comencem la reunió fent un repàs al document que vam elaborar en la reunió del passat octubre, sobretot amb la idea de compartir-ho amb els centres educatius. 

En el document s’estableix un referent per a la família i un o diversos referents pels infants, pensant que el referent per l’infant ha de ser aquell amb qui s’hagi creat un vincle. Pensant que és molt probable que aquesta figura amb un vincle més sòlid amb l’infant en moltes ocasions serà qui s’encarrega de la tutoria de l’aula; es pensa que potser pot suposar un càrrega extra de feina pels tutors/es i potser no hi ha la familiaritat en aquest tipus de casos i amb la Xarxa que estem creant. Ens decantem doncs a crear una nova figura que seria el referent per a infants per cada cas de cara a la xarxa. És a dir un referent per escola de cara la xarxa.


Quan parlem dels contactes al emergir un cas de desnonaments s’ha d’activar (previ consentiment) els contactes que poden donar suport en aquell cas concret. Segons el document, hi hauria un primera comunicació per mail i si no hi ha resposta es passaria trucada telefònica. En l’inici de la comissió d’infància, es va crea un directori,però amb els canvis de persones i agents que van circulant per les reunions el directori com a document estàtic no ha és de gaire utilitat i complicat d’actualitzar. Es decideix fer un document tipus drive que faci de directori de la Xarxa.


Per altra banda també es decideix crear un banc de recursos per a infants, aquest haurà de diferenciar per edats i per si el recurs és per accions grupals o particulars. Des de Serveis socials es pot demanar als plans que ja estan funcionant els recursos que utilitzen i podem aportar entre tots. Un exemple d’aquest seria els 3 porquets o relacionar la situació a partir de temàtiques d'història com serien pobles nòmades o seminòmades.



El document es diferencia en tres fases en relació al desnonament (abans, durant i després), en la fase de durant el desnonament en el document havíem apuntat que es recomanaria que els infants no hi fossin presents en el moment en que es desenvolupa aquest desnonament. Aquesta indicació de recomanar, la canviaríem per avaluar la conveniència de la presència dels infants mentre es desenvolupa en cada cas.


En la elaboració del document ens hem inspirat en els protocols que ja estan en funcionament, un d’aquests es desenvolupa a l’àrea de Raval Sud. En centres educatius del barri hi ha presència de famílies empadronades al Raval, es proposa que posar-se en contacte amb el centre de serveis socials de Raval Sud, per veure de quina forma es poden treballar els casos de desnonaments amb infants empadronats en aquella àrea administrativa aquells centres que estiguin a Sant Antoni o les escoles concertades.


En aquesta línia el protocol que estem elaborant té la limitació les diferents àrees administratives. És a dir plenament només es podria desenvolupar en infants que estiguin empadronats en el barri de Sant Antoni. S’ha de pensar que es pot fer en aquells casos que es presentin a centres educatius on es pugui desplegar completament aquest acompanyament des de diferents àmbits. 


Es comenta que es vol crear una taula d’habitatge per Sant Antoni, cosa que seria beneficiós per a l’acció de la Xarxa i augmentaria la capacitat de detecció i coordinació. En l’acció de la xarxa psegurament anirem ampliant els que hi formen part segons les relacions i necessitats dels infants: Cotxeres Borrell, Centre Obert… També podem tractar d’incloure a centres educatius que tot i no estar situat al barri, hi van molts infants empadronats al barri, com per exemple el centre educatiu Joan Miró.


Es proposa començar a treballar en casos, dos casos, per començar a estudiar com funciona el protocol i ens trobem amb problemàtiques concretes que no havíem previst. Hi ha un cas complexe sobre el que es podria començar a actuar. En aquest cas hi ha una dificultat idiomàtica, en dels infants se’l pot situar dins de l’espectre autista, també pateixen mobbing per part del veïnat.


Es reflexiona sobre que els recursos que puguem trobar o elaborar, poden ser d’utilitat en el futur per afrontar altres problemàtiques com ara alguns casos de precarietat habitacional.


Propera reunió planificada per al dimecres 8 de febrer de 12 a 14h.

Documents relacionats

Esquema protocol desnonaments i infància pdf 80 KB

Aquest document és fruit de la sessió de treball realitzada el 20 d'octubre
Descarregar fitxer

Esquema protocol desnonaments i infància Nov 2022 pdf 80 KB

Aquest document és fruit de la sessió de treball realitzada el 30 de novembre
Descarregar fitxer

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

0 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Acció Comunitària
  • Termes i condicions d'ús
  • Accessibilitat
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?