Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Protocol desnonaments infància
En aquesta trobada mirarem de acordar un esquelet de protocol per començar a coordinar-nos amb els diferents serveis i col·lectius que tenen relació amb els infants i les seves famílies en casos de desnonaments.
Acta de la trobada
2022_11_30 Reunió protocol infància i desnonaments
Jesus (Fem Sant Antoni), Eduard (Escola Pia de Sant Antoni), Víctor (Escola Aldana), Maite, Ester i Eva (Serveis socials Sant Antoni), Marc (Federació d’entitats de Calàbria 66)
S’excusen Dani (Escola Ferran Sunyer) i Rafa (De veí a veí)
Comencem la reunió fent un repàs al document que vam elaborar en la reunió del passat octubre, sobretot amb la idea de compartir-ho amb els centres educatius.
En el document s’estableix un referent per a la família i un o diversos referents pels infants, pensant que el referent per l’infant ha de ser aquell amb qui s’hagi creat un vincle. Pensant que és molt probable que aquesta figura amb un vincle més sòlid amb l’infant en moltes ocasions serà qui s’encarrega de la tutoria de l’aula; es pensa que potser pot suposar un càrrega extra de feina pels tutors/es i potser no hi ha la familiaritat en aquest tipus de casos i amb la Xarxa que estem creant. Ens decantem doncs a crear una nova figura que seria el referent per a infants per cada cas de cara a la xarxa. És a dir un referent per escola de cara la xarxa.
Quan parlem dels contactes al emergir un cas de desnonaments s’ha d’activar (previ consentiment) els contactes que poden donar suport en aquell cas concret. Segons el document, hi hauria un primera comunicació per mail i si no hi ha resposta es passaria trucada telefònica. En l’inici de la comissió d’infància, es va crea un directori,però amb els canvis de persones i agents que van circulant per les reunions el directori com a document estàtic no ha és de gaire utilitat i complicat d’actualitzar. Es decideix fer un document tipus drive que faci de directori de la Xarxa.
Per altra banda també es decideix crear un banc de recursos per a infants, aquest haurà de diferenciar per edats i per si el recurs és per accions grupals o particulars. Des de Serveis socials es pot demanar als plans que ja estan funcionant els recursos que utilitzen i podem aportar entre tots. Un exemple d’aquest seria els 3 porquets o relacionar la situació a partir de temàtiques d'història com serien pobles nòmades o seminòmades.
El document es diferencia en tres fases en relació al desnonament (abans, durant i després), en la fase de durant el desnonament en el document havíem apuntat que es recomanaria que els infants no hi fossin presents en el moment en que es desenvolupa aquest desnonament. Aquesta indicació de recomanar, la canviaríem per avaluar la conveniència de la presència dels infants mentre es desenvolupa en cada cas.
En la elaboració del document ens hem inspirat en els protocols que ja estan en funcionament, un d’aquests es desenvolupa a l’àrea de Raval Sud. En centres educatius del barri hi ha presència de famílies empadronades al Raval, es proposa que posar-se en contacte amb el centre de serveis socials de Raval Sud, per veure de quina forma es poden treballar els casos de desnonaments amb infants empadronats en aquella àrea administrativa aquells centres que estiguin a Sant Antoni o les escoles concertades.
En aquesta línia el protocol que estem elaborant té la limitació les diferents àrees administratives. És a dir plenament només es podria desenvolupar en infants que estiguin empadronats en el barri de Sant Antoni. S’ha de pensar que es pot fer en aquells casos que es presentin a centres educatius on es pugui desplegar completament aquest acompanyament des de diferents àmbits.
Es comenta que es vol crear una taula d’habitatge per Sant Antoni, cosa que seria beneficiós per a l’acció de la Xarxa i augmentaria la capacitat de detecció i coordinació. En l’acció de la xarxa psegurament anirem ampliant els que hi formen part segons les relacions i necessitats dels infants: Cotxeres Borrell, Centre Obert… També podem tractar d’incloure a centres educatius que tot i no estar situat al barri, hi van molts infants empadronats al barri, com per exemple el centre educatiu Joan Miró.
Es proposa començar a treballar en casos, dos casos, per començar a estudiar com funciona el protocol i ens trobem amb problemàtiques concretes que no havíem previst. Hi ha un cas complexe sobre el que es podria començar a actuar. En aquest cas hi ha una dificultat idiomàtica, en dels infants se’l pot situar dins de l’espectre autista, també pateixen mobbing per part del veïnat.
Es reflexiona sobre que els recursos que puguem trobar o elaborar, poden ser d’utilitat en el futur per afrontar altres problemàtiques com ara alguns casos de precarietat habitacional.
Propera reunió planificada per al dimecres 8 de febrer de 12 a 14h.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...