Taula Comunitària Sant Antoni
Espai de treball i trobada de les persones que integren la Taula Comunitària de Sant Antoni
Agenda cultural
Golferichs, Federació d'entitats de Calàbria 66, Cotxeres Borrell i Centre LGTBI
Construcció d'una agenda cultural de barri.
Temes a tractar:
- Compartir experiències i resoldre assumptes amb la nova web.
- Completar transició del blog a la web, i fer-ne difusió.
- Pla per obrir la web a altres agents del barri.
Acta de la trobada
Reunió del 14/3 al Centre LGTBI de Barcelona
Presents: Golferichs, Calàbria 66, Cotxeres Borrell i Centre LGTBI.
Absents: Biblioteca Sant Antoni- Joan Oliver.
Ordre del dia i acords:
- Compartir experiències i resoldre assumptes amb la nova web.
Fem una revisió de l’editor de la pàgina web per pujar les entrades de l’agenda.
Proposta de millores per al formulari web que omplim per publicar les activitats:
- Afegir apartat de l’hora de l’activitat, que surti als requadres d ela pàgina d’inici
- Hem de recordar que quan posem títol les fotos vaja sense espais perquè no es generen errades
- Debatem com publiquem les activitats recurrents, per exemple cicles d’activitats, exposicions que duren uns quants mesos o activitats que es repeteixen de manera periòdica. Pensem que estaria bé poder marcar un quadre que diga “Activitat recurrent” i que permeta assenyalar les dates al calendari. Altra opció pot ser posar data d’inici i data de final de les activitats, quan abasten un termini de temps amb dies consecutius.
- Se suggereix afegir, en el requadre de la pàgina d’inici, etiquetes per al tipus d’activitat, per exemple: teatre, música, taula rodona, exposició, dansa, etc.
- Es demanarà unificar el llarg del fons groc del requadre de cada entrada, perquè totes tinguen la mateixa mida. Es demana intentar completar el text breu de resum fins al màxim de 255 caracters, encara que dupliquem informació del cos de text, perquè totes les entrades tinguen una mida semblant.
- Els espais/intros que fem per separar els paràgrafs del text no es veuen, el text queda tot junt sense espais. Demanem corregir això.
- Ens agradaria comptar amb un camp al formulari en el qual puguem editar l’url de cada entrada de l’agenda, per assegurar que l’enllaç és breu i que funciona bé, sense punts ni cometes o altres signes que donen error
- Es recomana escurçar els links que posem a les notícies dels nostres webs, o els links d’inscripcions o entrades, perquè no ocupen més d’una línia. Es pot fer amb eines online com bit.ly o tuit.cat, per exemple.
- Debatem com podria ser el camp per posar el link a inscripcions o venda o reserva d’entrades. Resolem deixar-ho com està, perquè cada equipament pose, o bé una url al seu web (per generar més tràfic), o bé el e-mail d’inscripcions en cada cas. Decidim provar-ho així i veure com funciona.
- Completar transició del blog a la web, i fer-ne difusió.
Resolem deixar de fer servir el blog per publicar informació nova, però es podria mantenir l’enllaç perquè està molt ben posicionat a Google. Demanem que, quan algú accedisca al link del blog, la pàgina redireccione al web nou.
Plantegem fer un llançament conjunt del web, amb un dia i hora concrets en els quals tots els equipaments difonem l’adreça de la pàgina web en els nostres perfils de xarxes socials alhora, publiquem una notícia al nostre, i ens etiquetem mútuament. Pensem fer-ho després de Pasqua i abans de Sant Jordi (setmana del 17 d’abril).
Per aquestes dates hauríem de publicar totes les activitats perquè la pàgina es veja plena i tinga moviment.
Potser també podem fer arribar la info sobre la web per e-mail a diferents agents culturals i equipaments i entitats del barri, perquè estiguen al cas.
A la carpeta compartida tenim la imatge gràfica renovada amb adaptacions per xarxes i pósters que ja incorporen l’adreça correcta de la pàgina web. Caldria tenir actualitzats aquests materials en els respectius equipaments abans del llançament de la web.
- Pla per obrir la web a altres agents del barri.
Es vol que la web siga accesible perquè altres agents culturals del barri (llibreries, entitats, etc) puguen penjar la informació de les seues activitats culturals.
Per a fer això:
-Compartim en la nostra carpeta un directori dels agents culturals ja mapejats, al qual podem afegir altres propostes si se’ns acuden.
-Fem arribar la invitació a participar de l’agenda, de manera interna (mail), als agents.
-Compartim amb els agents interessats els criteris de quines activitats es poden penjar al web i quines no.
-Compartim també un tutorial sobre com funciona l’editor per a completar els camps i publicar les activitats.
Demanem que aquests nous agents es donen d’alta com a “editors”, i no com a “administradors”, perquè només puguen afegir activitats, però no modificar el contingut ni estructura del web.
Les activitats les publica cada agent directament, però estem atentis lis administradoris per si detectem alguna info que no s’ajusta als criteris, avisar els agents i esborrar la publicació.
Ens agradaria que aquestes noves incorporacions es fessin cap al mes de juny.
Proposta per la pròxima reunió:
Proposem trobar-nos el dia 12 d’abril a les 12 h. Pot ser al Centre LGTBI (si necessitem projectar la web a una pantalla, per exemple), o bé rotem per altres equipaments. Ho acabem de confirmar i definir per correu.
En aquesta reunió treballarem sobre la campanya conjunta de llançament de la pàgina web i coordinarem les accions que farem.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...